مقالات

فراموشی رمز DVR داهوا ( بازیابی رمز DVR داهوا )

فراموشی رمز DVR سبب می‌شود شما نتوانید دیگر از قابلیت‌های دوربین مدار بسته استفاده کنید، بنابراین در صورت فراموشی رمز DVR باید برای بازیابی آن اقدام کنید.

بازیابی رمز و ریست پسورد دوربین و دستگاه داهوا از مشکلات رایج دستگاه‌های دی وی ار و دوربین داهوا است، دستگاه‌های دی وی ار و دوربین‌های مدار بسته داهوا برای امنیت بیشتر به رمز نیاز دارند.

یکی از کارکردهای مهم این رمز جلوگیری از دسترسی سایر افراد به فیلم‌های ضبط شده و تنظیمات دستگاه است هنگامی که رمز عبور را فراموش کنید دیگر نمی توانید وارد تنظیمات دستگاه شوید یا فیلم‌های ضبط شده را مشاهده کنید.

در این مطلب از ایمن فرمد می‌خواهیم درباره فراموشی رمز DVR داهوا صحبت کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

ویژگی‌های دستگاه DVR داهوا

در این بخش از مقاله می‌خواهیم درباره ویژگی‌های دستگاه DVR و دوربین مدار بسته صحبت کنیم.

ضبط تصاویر دوربین مدار بسته: تنها با استفاده از یک هارد بر روی DVR می‌توانید تصاویر دوربین مدار بسته خود را ضبط کنید تا بتوانید در مواقع لازم از آن‌ها استفاده کنید.

مشاهده تصویر به صورت زنده: برای اینکه تصاویر دوربین مدار بسته رو به صورت زنده مشاهده کنید تنها کافیست که دستگاه DVR خود را به یک مانیتور وصل کنید.

عدم قطع شدن تصاویر: در استفاده از دوربین مدار بسته خیلی از افراد نگران قطع شدن تصاویر یا ضعیف شدن سیگنال تصاویر برای مشاهده آنلاین هستند اما در صورت رعایت فاصله بین دستگاه و دوربین تصاویر به هیچ وجه قطع نمی شود و در بهترین وضعیت نیز ارائه می‌شود.

تنظیم زمان بندی و کیفیت ضبط: در دستگاه DVR می‌توانید کیفیت مورد نظر یعنی رزولوشن، فریم دوربین، نور و… را تنظیم کنید تا تمام تصویرها دقیقا مطابق چیزی که شما میخواهید باشند.

نصب آسان: این دوربین‌ها برای نصب و استفاده نیاز به نرم افزار خاصی ندارند این دوربین‌ها به کابل هم وصل می‌شوند که سیم کشی آن‌ها دردسر دارد، بنابراین استفاده و نصب دوربین‌های مدار بسته داهوا بسیار آسان است.

فراموشی رمز DVR داهوا

دستگاه هوی DVR داهوا قابلیت رمز گذاری دارند تا سایر افراد نتوانند به فیلم‌های ضبط شده دستگاه شما دسترسی پیدا کنند، بنابراین با انتخاب یک رمز می‌توانید امنیت دستگاه DVR خود را افزایش دهید.

گاهی اوقات ممکن است به صورت سهوی رمز DVR داهوا را فراموش کنید بنابراین باید برای اینکه بتوانید به فیلم‌های ضبط شده در دوربین دسترسی پیدا کنید باید رمز را بازیابی کنید تا مجدد امکان دسترسی به تنظیمات دستگاه و فیلم‌های ضبط شده را داشته باشید.

روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز DVR داهوا وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

بازیابی رمز DVR داهوا

حفظ و نگهداری از رمز DVR داهوا اهمیت زیادی دارد در برخی مواقع ممکن است که ما رمز عبور دستگاه DVR را مانند خیلی از پسوردها دیگر فراموش کنیم، بنابراین باید اقدام به بازیابی رمز عبور کنیم تا بتوانیم رمز عبور جدیدی را روی آن قرار دهیم و از دستگاه استفاده کنیم.

برای بازیابی رمز عبور DVR باید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل

برای بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل ابتدا باید آدرس ایمیل خود را قبلا در تنظیمات دستگاه وارد کرده باشید، سپس می‌توانید گزینه حالت تنظیم مجدد را بر روی ایمیل قرار دهید تا بارکد بازیابی رمز عبور به نمایش در آید، سپس مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا ایپلیشکن داهوا را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.
  • سپس اپلیکیشن را باز کنید و بر روی گزینه Me کلیک کنید سپس به گزینه تنظیمات ابزار (Tool Manager) بروید د در صفحه گزینه مدیریت رمز عبور دستگاه (Device password management ) را انتخاب کنید.
  • سپس بارکد اسکنر فعال شده و بای از بارکدی که برایتان نمایش داده شده اسکن بگیرید.
  • پس از مشاهده عبارت reset password Successfully به ایمیل خود بروید سپس کد ارسال شده را در فیلد کد امنیتی وارد کنید و دکمه بعدی را بزنید.
  • حال در صفحه وارد شده رمز جدید را وارد کنید و دوباره ان را تکرار نمایید.

بازیابی رمز عبور DVR از طریق پرسش‌های امنیتی

اگر برای ورود به دستگاه الگوی قفل یا همان قفل نمایش داده می‌شود در پایین صفحه فراموشی رمز عبور را کلیک کنید، سپس به فیلد حالت تنظیم مجدد می‌روید و گزینه پرسش‌های امنیتی را انتخاب کنید، سپس باید پاسخ‌های سوالات امنیتی را وارد کنید و بر روی دکمه Next کلیک کنید در صورتی که پاسخ‌های سوالات امنیتی صحیح باشند شما می‌توانید رمز عبور جدید خود را وارد کرده و آن را در قسمت تایید رمز عبور تکرار کنید.

ریست کردن پسورد از طریق ریست کردن دستگاه داهوا

ریست کردن پسورد یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان اقدام به بازیابی رمز عبور دستگاه داهوا کرد در این روش شما باید تنظیمات دستگاه به حالت اولیه باز می‌گردد و نیاز به تنظیم مجدد دستگاه داهوا می‌باشد البته اطلاعات هارد دیسک دستگاه پاک نمی شود در ادامه مراحل ریست پسورد دستگاه داهوا را بیان خواهیم کرد.

مراحل ریست پسورد دستگاه داهوا

مراحل ریست پسورد دستگاه داهوا عبارتند از‌:

  • ابتدا کابل‌های متصل به دوربین را جدا کنید.
  • SDکارت دوربین را خارج کنید.
  • 10 دقیقه صبر کنید.
  • دوربین را بل کایل شبکه به مودم وصل کنید هنگام اتصال کابل باید صدای کلیک شنیده شود.
  • سپس کابل برق دوربین را وصل کنید و ۵ دقیقه صبر کنید تل دوربین روشن شود.
  • دکمه ریست را پیدا کنید.
  • دکمه ریست را فشار دهید و 20 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.
  • ۵ دقیقه صبر کنید تا دوربین ریست شود و مطمئن شوید که دوربین با کابل شبکه به مودم شما متصل است.

نکات مهم در خصوص دستگاه DVR

  • برای استفاده از دوربین‌ها و دستگاه‌های DVR از برند داهوا باید رمز پیش فرض‌ها رو بدانید و می‌توانید برای دستگاه رمز عبور را انتخاب کنید.
  • دوربین‌های مدار بسته نباید یل دستگاه DVR فاصله زیادی داشته باشند؛ زیرا موجب عدم دریافت سیگنال مناسب دستگاه از دوربین می‌شود.
  • دستگاه‌های داهوا پورت‌های مختلف دارند که در مدل‌های مختلف این پورت‌ها متفاوت است برای خرید به سراغ دستگاهی بروید که پورت‌های مورد نظر شما را داشته باشند.

کلام آخر

به پایان این مطلب از ایمن فرمد رسیدیم امید است اطلاعاتی که در خصوص فراموشی رمز عبور DVR در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *