مقالات

نکات خرید دوربین مدار بسته برای کارخانه

دوربین مدار بسته برای کارخانه و محیط‌های صنعتی یک نگهبان الکترونیکی محسوب می‌شود، نصب یک دوربین مدار بسته در کارخانه‌های صنعتی و تولیدی یو راهکار موثر برای بهبود فرایند امنیت و نظارت بر روی عملیات می‌باشد.

کارخانه‌های صنعتی و تولیدی نقش مهمی در اقتصاد کشور ما دارند؛ زیرا با تولید انبوه سبب صادرات این کالا به ساید کشور‌ها و کمک به چرخش و وارد پول به داخل کشور می‌شود، بنابراین امنیت و نظارت بر بخش‌های تولید کارخانه بسیار مهم است.

مدیران کارخانه می‌توانند با خرید و نصب دوربین مدار بسته در کارخانه به صورت مداوم و زنده بر محیط‌های مختلف نظارت داشته باشند، وجود دوربین مدار بسته در کارخانه به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند به سرعت مسائل امنیتی و ایمنی را تشخیص و در صورت نیاز اقدام به واکنش کنند.

در این مطلب از سایت ایمن فرمد می‌خواهیم درباره دوربین مدار بسته برای کارخانه و خرید بهترین دوربین مدار بسته برای کارخانه صحبت کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

ویژگی‌های ظاهری دوربین مدار بسته برای کارخانه

مشخصات ظاهری دوربین در انتخاب و خرید دوربین مدار بسته موثر است؛ زیرا این ویژگی‌های دوربین مدار بسته کارخانه می‌تواند در تعیین دوربین مناسب برای بخش‌های متفاوت کارخانه موثر باشد.

دوربین‌های امنیتی براساس دسته بندی ظاهری از جمله دوربین‌های مدل دام یا گنبدی، دوربین‌های بالت و دوربین‌های اسپید دام می‌باشند که کاربردهای مختلفی دارند، این مدل دوربین‌ها به دلیل مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی متغییر برای فضاهای بیرونی مناسب‌تر می‌باشند.

ویژگی‌های فنی دوربین مدار بسته مناسب برای کارخانه

دوربین مدار بسته دارای ویژگی‌های فنی است که سبب می‌شود عملکرد بهتری داشته باشد دوربین مدار بسته برای کارخانه با توجه به اهمیت جزئیات در خط تولید و سایر قسمت‌های کارگاه، فضای بزرگ و وسیع نیازمند مشخصات خاصی می‌باشد تا بتواند ایمنی را به صورت کامل در همه بخش‌های کارخانه برقرار کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مدار بسته تکنولوژی ساخت که به دو دسته دوربین‌ها با فناوری تحت شبکه و آنالوگ تقسیم می‌شوند.

فناوری و ذخیره‌سازی نیز یکی از مشخصات فنی دوربین‌های مدار بسته است، دستگاه‌های DVR, NVR, XVR از جمله روش‌های ذخیره‌سازی تصاویر در دوربین‌های نظارتی و دوربین‌های مدار بسته برای کارخانه هستند.

قابلیت درد در شب یک مشخصه فنی مهم در انتخاب دوربین مدار بسته است؛ زیرا هنگامی که افراد در کارخانه حضور ندارند امنیت اهمیت زیادی دارد.

کیفیت و وضوح تصویر از ویژگی‌های فنی دوربین مدار بسته برای کارخانه است کیفیت تصویر در دوربین‌های مدار بسته از یک تا هشت مگا پیکسل در وجود دارد هر چه این عدد بالاتر باشد وضوح تصاویر نیز بالا‌تر است.

مزایای نصب دوربین مدار بسته در کارخانه

در این بخش از مقاله می‌خواهیم مزایای نصب دوربین مدار بسته در کارخانه را بیان کنیم که شامل موارد زیر می‌شود:

  • جلوگیری از سرقت
  • افزایش بازدهی پرسنل و نیروهای کار
  • بررسی عملکرد کارخانه و پرسنل از راه دور
  • کنترل کیفیت
  • نظارت از راه دور
  • ایمنی در محیط کار
  • نظارت بر ورود و خروج پرسنل
  • کنترل و نظارت بر افراد مشغول به کار
  • نظارت بر انبارها و بررسی ورودی و خروجی واحد تولیدی و انبارها

دوربین مدار بسته در کدام نقاط کارخانه باید نصب شود؟

دوربین مدار بسته در هر کسب و کاری در نقاط حساس و مهم نصب می‌شود درب‌های ورود و خروج یکی از نقاط مهم است پس در کارخانه هم نصب دوربین پوشش دهنده در ای ورودی و خروجی اهمیت زیادی دارد.

نصب دوربین در انبار نیز یکی از نقاط مهم است و می‌تواند از بسیاری سرقت‌های جلوگیری کند و در صورت افتادن هر اتفاقی می‌توان تصاویر دوربین را بازبینی کرد و با فرو مجرم برخورد کرد.

اگر کارخانه پارکینگ دارد نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ یکی دیگر از نقاط مهم است که عدم پوشش این مکان توسط دوربین‌های مدار بسته در کارخانه می‌تواند باعث زیان مالی شود.

برای کنترل تردد در درب ورودی خودروی کارخانه می‌توانید از دروبین پلاک خوان استفاده کنید و با اتصال آن به نرم افزار ملاک خوان ملاک خودروهای که ورود و خروج می‌کنند را طور اتوماتیک ثبت نمایید.

معرفی چند مدل دوربین مدار بسته برای کارخانه

در این بخش از مقاله می‌خواهیم چند مدل از دوربین‌های مدار بسته که برای کارخانه مناسب هستند را معرفی کنیم.

 دوربین مدار بسته داهوا مدل DH-IPC-HFW5831EP-ZE: این دوربین با کیفیت تصویر 4K Ultra HD و قابلیت چرخشی است همچنین این دوربین مدار بسته دارای قابلیت تشخیص حرکت، مقاومت در برابر شرایط جوی سخت و قابلیت اتصال به شبکه‌های مختلف می‌باشد.

دوربین مدار بسته داهوا مدل DH-IPC-HDB71242H-ZE: این دوربین تحت شبکه با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل، تصاویر با رزولوشن بالا و وضوح فوق العاده است و دارای ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و تکنولوژی WDR برای تصاویر با کنتراست بالا است.

دوربین مدار بسته داهوا مدل DH-IPC-HDW3641TMP-As-PV: این دوربین با کیفیت ۶مگاپیکسل، تصاویر با وضوح بالا و جزئیات دقیق ارائه می‌دهد، دارای ویژگی پوشش ۳۶۰‌ درجه لنز پانورامایی است.

دوربین مدار بسته داهوا مدل DH-IPC-HFW4431EP-SE: این دوربین با کیفیت تصویر ۴ مگاپیکسل، در برابر آب و هوا و شرایط سخت جوی مقاوم است، همچنین برای نظارت در فضاهای باز و داخلی کارخانه‌ها مناسب می‌باشد.

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CD2185FWD-I: این دوربین با کیفیت تصویر ۸ مگاپیکسل، دارای ویژگی‌هایی مانند تشخیص حرکت، وضوح بالا، مقاومت در برابر شرایط محیطی و قابلیت اتصال به شبکه‌های مختلف می‌باشد.

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CD2143G0-I: این مدل دوربین با کیفیت تصویر ۴ مگاپیکسل برای نظارت دقیق در محیط‌های کارخانه مناسب است، همچنین این دوربین دارای تکنولوژی IP است که کیفیت تصاویر را ارتقا می‌دهد.

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CD2185FWD-I: این مدل دوربین با کیفیت تصویر ۸ مگاپیکسل و قابلیت تشحیص حرکت، وضوح بالا و مقاومت در برابر شرایط مختلف برای کارخانه مناسب است، همچنین دارای ویژگی‌های تکنولوژی DarkFighter و WDR برای بهبود دید در شرایط نوری مختلف می‌باشد.

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CD2386G2-IU: این دوربین با کیفیت تصویر ۸ مگاپیکسل دارای لنز واید و قابلیت تشخیص حرکت و تصویر برداری در شب با وضوح بالا است این مدل از تکنولوژی Darkfiggter برای تصاویر با کیفیت در شرایط نور کم استفاده می‌شود.

قیمت دوربین مدار بسته برای کارخانه

قیمت دوربین مدار بسته برای کارخانه به عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌های فنی و ظاهری دوربین، قابلیت‌های دوربین، میزان تصویر برداری، برند تولیدی و مدل دوربین بستگی دارد و نمی توان برای همه دوربین‌ها قیمت واحدی اعلام کرد.

اکثر دوربین‌های مدار بسته مناسب برای کارخانه محدوده ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان هستند، حداقل ۵ تا ۲۵ میلیون تومان برای هر دروبین برای سیستم‌های پایه باید در نظر بگیرید.

خرید دوربین مدار بسته برای کارخانه

خرید دوربین مدار بسته برای کارخانه برای افزایش امنیت و نظارت بر بخش‌های مختلف کارخانه یکی از دغدغه اصلی مدیران کارخانه است.

دوربین‌های مدار بسته در بهبود کارایی، کاهش خطرات و افزایش ایمنی و اطمینان در محیط‌های کارخانه‌ای نقش موثری دارد بنابراین با خرید دوربین مدار بسته برای کارخانه‌ها می‌توان امنیت و نظارت آن‌ها را چند برابر کرد.

برای خرید دوربین مدار بسته برای کارخانه می‌توانید از طریق فروشگاه‌های آنلاین اقدام کنید در فروشگاه‌های آنلاین شما انتخاب گسترده تری دارید پی توانید براساس نیاز خود دوربین مورد نظر را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

هنگام خرید دوربین مدار بسته چه ویژگی‌هایی را باید مدنظر قرار دهیم؟

یکی از سوالات که ممکن است برای شما مطرح شود این است که هنگام خرید دوربین مدار بسته چه ویژگی‌هایی را باید مدنظر قرار دهیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هنگام خرید دوربین مدار بسته برای کارخانه باید چند ویژگی مهم توجه کنید مهمترین ویژگی کیفیت تصویر بالا است که تا بتوانیم جزئیات دقیق را در کارخانه رصد کنیم، در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های کلیدی یک دوربین را بیان خواهیم کرد تا راحت‌تر بتوانی دوربین مدنظر برای کارخانه را خریداری کنید:

کیفیت تصویر: حداقل کیفیت تصویری برای کارخانه باید ‌۱۰۸۰ باشد این نوع کیفیت تصویر امکان شناسایی واضح افراد و اشیا را می‌دهد.

قابلیت دید در شب: دوربین‌هایی که قابلیت دید در شب را دارند انتخاب کنید تا در شرایط نوری کن تصاویر واضحی داشته باشید.

میدان دید: میدان دید گسترده‌تر به شما امکان نظارت بر فضاهای وسیع تری با مناطق بزرگ را می‌دهد.

مقاوم در برابر ضربه و خرابکاری: کیس دوربین مدار بسته باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر پوشش تقویت شده در برابر آسیب‌های احتمالی مقاوم باشد.

مقاوم در برابر شرایط جوی: دوربین‌های مدار بسته که شامل استاندارد IP66 و IP67 هستند به راحتی می‌توان در محیط‌های باز یا با دمای بالا نصب کرد.

امکان کنترل از راه دور: دوربین‌هایی که امکان چرخش دارند می‌تواند از راه زوم و فوکوس شوند و مطابق با زاویه مورد نظر شما بچرخند.

انتقال برق از طریق اترنت: برخی از دوربین هو فرایند نصب را با انتقال نیرو و داده از طریق یک کابل اترنت ساده می‌کنند.

تجزیه و تحلیل ویدیو: تجزیه و تحلیل‌های داخلی مانند تشخیص حرکت، تشخیص اشیاء از دست رفته و تشخیص اقدامات خطرناک می‌تواند به صورت خودکار رفتارهای ناامن را هشدار دهد.

خریداری از برند معتبر: از برندهای شناخته شده که در کیفیت و عملکرد تنظیمات صنعتی موفق هستند خریداری کنید.

کلام آخر

به پایان این مطلب از ایمن فرمد رسیدیم امید است اطلاعاتی که درباره دوربین مدار بسته برای کارخانه در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *