مقالات

تبدیل دی وی آر آنالوگ به دیجیتال

داهوا هایکویژن nvr dvr تیاندی

این واقعیت که وجود یک سیستم نظارتی و امنیتی در محل کار و یا محیط خانه ضروری است بر کسی پوشیده نیست. بدیهی است که در میان ابزارهای امنیتی، سیستم نظارت تصویری، بالاترین ضریب امنیتی را دارد از این رو بهره مندی از پیشرفته ترین فناوری دوربین های مدار بسته باعث می شود تا بتوان از قدرتمندترین سیستم نظارت به منظور حفظ و برقراری امنیت استفاده نمود. اما آنچه در این خصوص اهمیت دارد فناوری به کار رفته در دوربین های مدار بسته است.

در چندین سال گذشته، برای ضبط تصاویر و فیلم از دوربین های مدار بسته آنالوگ به کار گرفته می شد اما کیفیت پایین این نوع دوربین ها مشکلاتی را به همراه داشت. با پیشرفت تکنولوژی و منسوخ شدن فناوری آنالوگ نگهداری این نوع سیستم ها دشوار است، از این رو بسیاری به دنبال ارتقا و تبدیل دی وی آر آنالوگ به دیجیتال هستند. با این حال اگر شما نیز دوربین مداربسته آنالوگ دارید و می خواهید کیفیت فیلم و تصویر خود را ارتقا دهید کافی است تا انتها مطالب همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تمامی مواردی که نیاز است در خصوص تبدیل ای وی آر آنالوگ به دیجیتال بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

دلایل برتری دوربین مدار بسته دیجیتال به آنالوگ

پیش از آن که در خصوص چگونگی تبدیل ای وی آر آنالوگ به دیجیتال صحبت کنیم می خواهیم دلایل برتری دوربین مدار بسته دیجیتال به آنالوگ را برشماریم:

کیفیت بالای صدا و فیلم

از آن جایی که در دوربین های آنالوگ تداخل نویز الکتریکی و اتصال ضعیف صورت می گیرد به طبع کیفیت فیلم و صدا نیز کاهش می یابد. در حالی که دوربین های مدار بسته مجهز به IP مقاومت بالایی در برابر نویز الکتریکی از خود نشان می دهند از این رو فیلم و صدا با کیفیت بهتر و بالاتری ضبط می شود.

مقرون به صرفه بودن

گفته شده هزینه اولیه ای که برای ذخیره ساز تصویر تحت شبکه یا NVR پرداخت می شود کمی بیشتر از ذخیره ساز ویدئو دیجیتال یا DVR است. اما برای اصلاح و بهبود سیستم دوربین مدار بسته دیجیتال، ارزان و مقرون به صرفه می باشد. البته لازم به ذکر است تبدیل ای وی آر آنالوگ به دیجیتال مستلزم پرداخت هزینه هایی است در حالی که باید بدانید برقراری امنیت و حفظ آن در هر مکانی حرف اول را می زند.

کنترل و مدیریت از راه دور

یکی از دلایل برتری دوربین مدار بسته دیجیتال بر آنالوگ کنترل و مدیریت از راه دور است. باید خاطر نشان کرد سیستم امنیتی IP به نحوی است که می توان از موقعیت های مکانی مختلف و از راه دور، داده های هر گروه کاری را ذخیره سازی نمود و مدیریت کرد.

قابلیت دسترسی و مدیریت پیشرفته

قابلیت دسترسی آسان و مدیریت پیشرفته از برتری های دوربین های مدار بسته دیجیتال به شمار می‌آید. این در حالی است که هر کاربر می تواند بدون محدودیت مکانی و از طریق تلفن همراه و ابرهای از راه دور به فایل ها و ویدیوهای ضبط شده دسترسی داشته باشد. از سوی دیگر اتصال به اینترنت برای دسترسی و مدیریت پرونده ها و فایل های ذخیره شده از طریق NVR ضروری است.

امنیت شواهد ثبت شده

از نظر امنیتی دستگاه DVR به نسبت NVR از امنیت کمتری برخوردار است به طوری که در سیستم نظارت دوربین IP ذخیره سازی ویدیو به صورت مستقیم در شبکه انجام می شود، اما در DVR اینطور نیست. از این رو امنیت شواهد ثبت شده در NVR بسیار بالا است.

چگونه دی وی آر آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به تفاوت سینگال های ضبط آنالوگ و دیجیتال با یکدیگر و هم چنین عدم توانایی خواندن و پردازش سیگنال های دیجیتال توسط DVR های آنالوگ عملا تبدیل دی وی آر آنالوگ به دیجیتال غیر ممکن است. اما یک راه وجود دارد که می تواند این عمل را امکان پذیر کند و آن هم جایگزین کردن دستگاه دی وی آر دیجیتال است. از برجسته ترین ویژگی های دستگاه دی وی آر دیجیتال می توان به ضبط تصاویر در دوربین های مدار بسته آنالوگ HD اشاره کرد. به عبارت دیگر امکان دریافت سیگنال دوربین های آنالوگ در اکثر این دستگاه ها وجود دارد از این رو با خرید آنها می توانید همچنان از دوربین های مدار بسته آنالوگ استفاده نمایید.

مهم ترین نکات در خصوص تبدیل دی وی آر آنالوگ به دیجیتال

به هنگام تبدیل یا جایگزین نمودن دستگاه دی وی آر دیجیتال نیاز است تا نکاتی را مد نظر قرار دهید. در این بخش قصد داریم تا به مهمترین نکات در این خصوص اشاره کنیم:

وضوح دوربین

به طور معمول دوربین های دیجیتال از وضوح دوربین بالاتری برخوردار هستند به طوری که با رزولوشن های p 720 (HD Ready)، p 1080 (Full HD) و حتی رزولوشن ‌های بالاتر مانند 2K یا 4K مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو توجه داشته باشید که DVR انتخابی شما از وضوح دوربین های مورد نظر پشتیبانی کند.

سازگاری

سازگاری از دیگر نکاتی است که به هنگام انتخاب DVRباید به آن توجه کنید. این در حالی است که بایستی DVR دوربین مدار بسته HD مورد نظر با نوع دوربین های دیجیتالی که می خواهید از آن استفاده کنید سازگاری داشته باشد. هم چنین دوربین های دیجیتال به تکنولوژی های مختلفی مجهز هستند که می توان به دوربین ‌های HD-TVI، HD-CVI، AHD و IPاشاره نمود. به همین خاطر به هنگام جایگزینی اطمینان حاصل کنید که DVR از فناوری مشابه دوربین مورد نظرتان پشتیبانی می‌کند یا خیر.

کابل کشی و منبع تغذیه

در خصوص کابل کشی و منبع تغذیه می توان گفت سیستم های مدار بسته دیجیتال نیازمند انواع کابل کشی هایی است. بگذارید با یک مثال ساده این نکته را برایتان شرح دهیم. به طور معمول در دوربین‌های IP از کابل های اترنت برای داده و برق به کار گرفته می شود در صورتی که برای تکنولوژی های دیگر دوربین HD همانند دوربین های مدار بسته آنالوگ از کابل های کواکسیال استفاده می کنند. از این رو مطمئن شوید که آیا زیر ساخت کابل کشی برای سیستم مدار بسته جدید مناسب است یا خیر و هم چنین دقت کنید که منبع تغذیه در شرایط نوسان برق از دوربین ها محافظت کند.

ظرفیت ذخیره سازی

خوب است بدانید که به دلیل وضوح بالاتر دوربین های دیجیتال یا HD در مقایسه با دوربین های مدار بسته آنالوگ فایل های ویدیویی با حجم بالاتری ثبت و ذخیره می شود از این رو به ظرفیت ذخیره سازی DVR توجه فرمایید .

نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی از دیگر نکاتی است که می بایست به هنگام تبدیل ای وی آر آنالوگ به دیجیتال به آن توجه نمود. به طوری در زمان تعویض دوربین ها اطمینان از پشتیبانی دستگاه ضبط اهمیت بسیاری دارد زیرا برخی امکانات هستند که نیاز است پس از نصب فعال شوند. بنابراین این نکته را مد نظر قرار دهید.

فشرده سازی ویدیو

باید خاطر نشان کرد از الگوریتم های فشرده سازی ویدیویی همچون 264 یا H.265 در دی وی آر دیجیتال به کار گرفته می شود. این الگوریتم ها بیشتر با هدف به حداقل رساندن نیازهای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر سعی کنید دستگاهی با فرمت های فشرده سازی مناسبی را انتخاب نمایید. این کار نقش موثری در صرفه جویی هزینه های ذخیره سازی دارد.

نتیجه گیری

به طور کلی با توجه به حضور پیشرفته ترین فناوری های دوربین های مداربسته، دیگر دوربین های آنالوگ به دلیل ثبت تصاویر با رزولوشن و کیفیت پایین منسوخ شده اند و نگهداری از آنها کار سختی است. همانطور که به آن اشاره شد تبدیل دی وی آر آنالوگ به دیجیتال امکان پذیر نیست اما با جایگزین نمودن دستگاه دی وی آر دیجیتال می توانید با وجود دوربین های آنالوگ از پیشرفته ترین تکنولوژی های دوربین های مدار بسته استفاده نمایید. در این مقاله سعی کردیم با بیان دلایل برتری دوربین های دیجیتال به آنالوگ و همچنین بررسی مهمترین نکات در خصوص تبدیل دی وی آر آنالوگ به دیجیتال شما را در این امر یاری کنیم. توجه داشته باشید اگر اطلاعات کافی و فنی در این خصوص ندارید حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *