مقالات

بهترین برند کابل دوربین مدار بسته

داهوا هایکویژن nvr dvr تیاندی

اهمیت نصب دوربین مدار بسته در خانه و محل کار این روزها برای بسیاری از ما آشکار است. با این وجود تنها تعداد کمی از مردم به میزان مهم یودن انتخاب کابل دوربین مدار بسته واقف بوده و به آن اشراف دارند. چرا که عموما گمان می کنیم برای هر دوربینی فقط یک کابل وجود دارد؛ در حالی که چنین نیست! انواع مختلفی از کابل ها در برندهای مختلف با کیفیت های گوناگون وجود دارند که انتخاب از بین آن ها تأثیر مستقیمی بر مقدار وضوح صدا، تصویر و همچنین قابلیت اطمینان کل سیستم دارد.

با ما باشید؛ در راستای کمک به شما برای داشتن خرید و انتخاب درست و آگاهانه، در ادامه به معرفی برخی از بهترین برندهای کابل دوربین مدار بسته موجود در بازار پرداخته و نکاتی را که لازم است در زمان خرید کابل دوربین مدار بسته لحاظ کنید با شما به اشتراک می گذاریم.

انواع کابل استفاده شده در دوربین مدار بسته

پیش از پرداختن به معرفی بهترین برندهای کابل دوربین مدار بسته به شکل اجمالی شما را با برخی از انواع متداول کابل موجود برای دوربین های مدار بسته آشنا می کنیم.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال رایج ترین نوع مورد استفاده در دوربین های مدار بسته به شمار می رود. این کابل از یک سیم مسی به شکل مفتول یا افشان تشکیل شده که به وسیله یک عایق فلزی احاطه شده است. این کابل سیگنال هایی با فرکانس بالا و پهنای باند زیاد را حمل می کند و عموما برای انتقال دیتا با سرعت بالا مناسب است. این نوع کابل انتقال داده ایمنی قابل قبولی در برابر تداخل الکترومغناطیسی دارد و از دوام و پایداری خوبی برخوردار است.

کابل سیامی یا ترکیبی

کابل های سیامی کابل های کواکسیال هستند که تعدادی سیم های برق به آن ها متصل شده اند. این نوع کابل در دوربین های آنالوگ به کار گرفته می شوند و راهی مطمئن برای اتصال دوربین مدار بسته به منبع برق و سیستم ضبط به شمار می رود. اگر چه این کابل جزو انواع رایج برای نصب دوربین های مدار بسته است اما انعطاف پذیری کم تری نسبت به دیگر کابل ها دارد و با انوع تجهیزات CCTV سازگار نمی باشد.

کابل جفت به هم تابیده

کابل جفت به هم تابیده یک کابل مسی متشکل از دو سیم مسی عایق شده است که به یکدیگر برای کاهش تداخل الکترومغناطیسی و نویز در هنگام انتقال اطلاعات، پیچ خورده اند. این نوع کابل که در شبکه های کامپیوتری و کابل کشی تلفن مورد استفاده قرار می گیرد، به آسانی قابل نصب است و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است. البته میزان دوام آن کم است و مستعد خرابی به شکل فیزیکی می باشد.

کابل فیبر نوری

و اما آخرین نوع کابلی که به معرفی آن می پردازیم کابل فیبر نوری است. فیبر نوری یک رشته خیلی نازک از شیشه است که به صورت یک هدایت کننده نور به کمک بازتاب داخلی برای فاصله های زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل دارای دو بخش شیشه ای است؛ بخش اول هسته است که سیگنال نور واقعی را حمل می کند و لایه دوم شیشه احاطه کننده آن می باشد. این نوع کابل دارای دو نوع سینگل مود و مولتی مود است که در اندازه هسته و تعداد پرتوهایی که عبور می دهند، با هم تفاوت دارند.

کابل فیبر نوری کارآمد، دارای ظرفیت بالا و سریع است که برای مسافت های طولانی گزینه ای عالی به شمار می رود. اما گران قیمت بوده و برای نصب و نگهداری آن دشوار است.

بهترین برند کابل دوربین مدار بسته

امروزه شرکت های ایرانی و خارجی بسیاری در حوزه تولید کابل و تجهیزات مرتبط با دوربین های مدار بسته مشغول به تولید و عرضه این محصولات هستند. قطعا میان تمامی این شرکت ها برندهایی بهتر شناخته شده و استفاده از تولیدات آن ها در راستای عملکرد کلی سیستم امنیتی توصیه می شود که در ادامه به معرفی برخی از این برندها می پردازیم.

کابل دوربین مدار بسته پینو

برند پینو را می توان یکی از بهترین برندهای داخلی در حوزه تولید انواع کابل از جمله کابل های دوربین مدار بسته معرفی کرد. این شرکت برای محصولات خود از مواد باکیفیت مسی و آلومینیومی استفاده می کند تا دوام بالایی داشته باشند. گفته شده کابل های دوربین مدار بسته این برند در کلاف های 305 و 500 متری عرضه می شود و عموما سطح مقطع 0.6 و 0.7 میلیمتر دارند. اگر که شما به دنبال انتقال سیگنال الکتریکی فرکانس بالا با تلفات پایین هستید این برند پیشنهاد می شود.

کابل دوربین مدار بسته خراسان

شرکت صنعتی الکتریک خراسان با قدمتی بالغ بر نیم قرن از اولین تولید کنندگان سیم و کابل در ایران به شمار می رود. این شرکت انواع سیم و کابل ها از جمله کابل های ساختمانی، کابل افشان، کابل کنترل و قدرت را تولید و به بازار عرضه می کند. علاوه بر کیفیت بسیار خوب، محصولات این شرکت قیمت مناسب داشته و دارای نشان استاندارد هستند. اگر که به دنبال بهترین برند کابل دوربین مدار بسته می باشید این برند یکی از توصیه های ما به شما خواهد بود.

کابل دوربین مدار بسته CANARE

کابل canare را می توان با عنوان بهترین برند کابل دوربین مدار بسته از نوع خارجی قلمداد کرد. این برند یک برند آمریکایی است که در زمینه تولید و عرضه جهانی کابل های مختلف است. این شرکت در طراحی و تولید کابل ها از فناوری OFC بهره می برد و عموما محصولات تولید شده مقاومت بسیار خوبی در مقابل نویز دارند. استفاده از روکش نرم و ارائه کابل ها در چهار رنگ مختلف از دیگر مزیت های کابل های ساخت این شرکت به شمار می روند.

کابل دوربین مدار بسته پارسیان یا PFC

شرکت پارسیان فیبر ارتباط نیز جزو بهترین ها در حوزه تولید انواع کابل، تجهیزات اکتیو و پسیو است. این شرکت علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت در قیمت مناسب، مشاوره و راهنمایی های لازم را در جهت خرید انواع محصولات را ارائه می دهد و آماده طراحی و اجرای پروژه های بزرگ در این حوزه می باشد. برخورداری از روکش LSZH و مغزی مس از مزیت های کابل های تامین شده توسط این شرکت گفته شده اند.

کابل دوربین مدار بسته زیمنس

برند زیمنس آلمانی نیز به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کابل دوربین های مدار بسته شناخته می شود. کیفیت تولیدات این برند بالا می باشد و عموما در مغزی های 0.6 میلیمتری (64 رشته) و 0.7 میلیمتری (96 رشته) موجود می شوند.

تذکر: در صورتی که تصمیم به خرید بهترین برند کابل دوربین مدار بسته گرفته اید اما همچنان در انتخاب سردرگم هستید، بهره مندی از نکته و نظرات کارشناسان ما می تواند راهگشا باشد.

نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید کابل دوربین مدار بسته باید دانست

و اما پس از معرفی بهترین برندها برای انواع کابل CCTV یا همان کابل دوربین مدار بسته نوبت به بیان نکاتی می رسد که در هنگام انتخاب و خرید کابل باید لحاظ کرد. در واقع برند تنها یکی از پارامترهای موثر در انتخاب انواع کابل است و باید موارد دیگری نیز در نظر گرفته شوند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • به نوع سیگنال به کار رفته در دوربین مدار بسته توجه شود. کامپوزیت، کامپوننت و HD-SDI سه نوع اصلی سیگنال انتقالی توسط کابل های دوربین مدار بسته هستند که برای دو نوع اول کابل کشی کواکسیال رایج است و برای نوع سوم به یک کابل کشی تخصصی نیاز است.
  • در کنار برند و نوع سیگنال، فاصله ای که کابل باید اجرا کند مطرح می شود. در واقع باید هنگام خرید؛ طول مناسب لحاظ شود. در صورتی که فاصله زیاد باشد به کابل کشی با کیفیت بالا نیاز است تا میزان از دست دادن سیگنال به کم ترین مقدار برسد.
  • از دیگر نکات مهم می توان به توان مالی و بودجه اختصاص داده شده برای خرید بهترین کابل دوربین مدار بسته اشاره کرد. بدون شک بر اساس کیفیت و برند، کابل ها در قیمت های مختلفی موجود هستند و شما به عنوان خریدار در کنار دیگر پارامترها می بایست مقدار هزینه ای که در نظر گرفته اید را لحاظ نموده و مطابق با آن دایره انتخاب های خود را محدود نمایید.
  • میزان مدرن و به روز بودن تجهیزات دوربین مدار بسته در انتخاب نوع مناسب تاثیر می گذارد. بدون شک برای دوربین های با تکنولوژی پیشرفته لازم است کابل های به روز مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *