مقالات

دوربین مدار بسته برای شرکت

داهوا هایکویژن nvr dvr تیاندی

امروزه دوربین مداربسته بخشی مهم و جدایی ناپذیر از اقدامات امنیتی در کل جهان به شمار می رود. این واقعیت غیر قابل چشم پوشی است؛ حضور آن همه جا، از موسسات امنیتی ملی گرفته تا ادارات، شرکت های مختلف، فروشگاه های بزرگ و حتی مغازه ای کوچیک در یک محله شلوغ احساس می شود. چرا که ایمنی و امنیت کارکنان و دارایی ها اولویت اصلی کسب و کارها است و سیستم نظارتی یا همان دوربین CCTV می تواند در این راستا راهگشا و کمک کننده باشد. اگر که صاحب شرکت یا بیزینس مشخصی هستید و تصمیم به استفاده از دوربین مدار بسته برای شرکت یا مرکز تجاری خود گرفته اید، مطالعه ادامه مطلب به شما پیشنهاد می شود. ما علاوه بر بیان ویژگی های یک دوربین مدار بسته مناسب برای شرکت برای شما از مزیت های به کارگیری این نوع از تمهیدات خواهیم گفت.

مزیت های به کارگیری دوربین مدار بسته برای شرکت

استفاده از دوربین مدار بسته برای شرکت مزیت های بی شماری را در پی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نصب دوربین مدار بسته یک عامل بازدارنده از جرم است.

دوربین ها از فعالیت های مجرمانه نظیر سرقت، دسترسی غیر مجاز و خرابکاری جلوگیری کرده و شرکت یا همان محیط کار را ایمن تر می سازد.

  • وجود دوربین های CCTV بهره وری کارکنان را زیاد می کند.

نظارت بر عملکرد کارکنان یا کارمندان میزان بهره وری را بهبود می بخشد. در واقع کارفرمایان می توانند مطمئن شوند که کارمندان موثر کار می کنند و اتلاف وقت ندارند.

  • دوربین CCTV مدرکی مستند برای اثبات برخی جرایم است.

در صورتی که جرمی اتفاق می افتد تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها مدارک و شواهدی مستند برای انجام تحقیقات به شمار می روند. به کمک این تصاویر می توان به راحتی مظنون را شناسایی نموده و به مجرم یا مجرمان دست پیدا کرد.

  • دوربین مدار بسته به حفاظت از اطلاعات محرمانه کمک می کند.

این دوربین ها می توانند با نظارت بر دسترسی به اطلاعات محرمانه شرکت به حفاظت از آن ها کمک کند. در واقع وجود آن ها متضمن این موضوع است که تنها پرسنل مجاز به دسترسی به اطلاعات هستند و نشت اطلاعات به بیرون اتفاق نمی افتد.

  • تضمین امنیت به کمک دوربین CCTV مقرون به صرفه است.

اگر چه نصب و راه اندازی این دوربین ها هزینه بر است اما در دراز مدت به دلایل مختلف از جمله کم بودن هزینه نگهداری، باعث صرفه جویی در هزینه های شرکت می شود.

  • این دوربین ها نظارت از راه دور را ممکن می کنند.

دوربین های مدار بسته را می توان به گونه ای تنظیم کرد که از راه دور هم امکان دسترسی بی درنگ به فیلم ها وجود داشته باشد. این ویژگی باعث می شود تا مدیران یا پرسنلی که امنیت شرکت را به عهده دارند در موقعیت های خاص اقدام سریع داشته باشند.

  • وجود دوربین مدار بسته در شرکت از قلدری برخی کارمندان کم می کند.

همواره در محل کار بین کارمندان مشاجره و اختلاف نظر وجود دارد اما گاهی این مشاجره به قلدری برخی افراد منجر می شود. وجود سیستم های نظارتی رسیدگی به این افراد و نظارت بر رفتار کارمندان را راحت تر می کند.

ویژگی های یک دوربین مدار بسته خوب

پس از بررسی مهم ترین مزیت هایی که یک دوربین مدار بسته برای شرکت دارد به چند ویژگی ضروری که یک دوربین مدار بسته باید داشته باشد اشاره خواهیم کرد. اگر چه توصیه ما بهره مندی از مشاوره در این باره است اما پیش از سرمایه گذاری برای خرید و نصب این تجهیزات توجه به این ویژگی ها مهم است.

  • ارائه ویدیو با کیفیت بالا و زاویه باز

فیلمبرداری با وضوح بالا و زاویه باز (بخش وسیع تری را نشان می دهد) از مهم ترین ویژگی ها برای یک دوربین مدار بسته به شمار می رود. هدف اصلی دوربین مدار بسته گرفتن تصاویر با کیفیت برای مراجعه و مطالعه در زمان های دیگر است. اگر که کیفیت خوب نباشد هدف اصلی زیر سوال می رود.

  • از قابلیت دید در شب پشتیبانی کند.

این قابلیت یک پیش نیاز مهم برای دوربین CCTV است. اهمیت این ویژگی زمانی پر رنگ می شود که هر نوع حادثه نامطلوب در شب و نور کم رخ بدهد و وجود چنین دوربین هایی رویداد پیش آمده را با وضوح عالی ثبت کند.

  • دوربین خوب باید امکان دسترسی از راه دور به تصاویر را ممکن سازد.

امروزه این ویژگی بسیار مهم دیده می شود. وجود چنین دسترسی اطمینان از ایمنی و امنیت شرکت را در زمان هایی که خارج از شرکت هستید تضمین می کند و اقدام به موقع را در مواقع اضطراری ممکن می سازد.

  • بهتر است یک دوربین مدار بسته برای شرکت دارای قابلیت ANR باشد.

این قابلیت که به معنای بازیابی خودکار شبکه است، باعث می شود تا در زمان قطع بودن شبکه نیز تصاویر در حافظه جانبی ضبط شده و بعد از اتصال شبکه به سرور ذخیره سازی منتقل شوند. در این صورت تصویری از بین نخواهد رفت.

  • از دیگر ویژگی های یک دوربین خوب، قابلیت تشخیص نفوذ است.

بر اساس این ویژگی تمامی حرکات سوژه در یک منطقه از پیش تعریف شده تشخیص داده می شوند و به صورت آلارم اطلاع داده می شوند.

کلام آخر

کلام آخر اینکه امیدواریم این مطلب در جهت درک میزان اهمیت سرمایه گذاری برای نصب دوربین مدار بسته برای شرکت برای شما مفید بوده باشد. اگر که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در این باره دارید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و با استفاده از نکته و نظرات آن ها انتخاب و خریدی آگاهانه را تجربه کرده و بخشی از ایمنی محیط را تامین کنید.

سوالات متداول

  • آیا می توان از دوربین مدار بسته برای رصد کارمندان استفاده کرد؟

به طور کلی دوربین مدار بسته را کارفرمایان برای جلوگیری از سرقت یا خلاف های احتمالی در داخل شرکت نصب می کنند. این موضوع اغلب تا زمانی مجاز است که کارمندان از این موضوع آگاه باشند. البته موارد و مکان هایی وجود دارند که نظارت بر آن بخش ها مجاز نیست و خلاف قوانین است.

  • بهترین دوربین مدار بسته برای شرکت و مکان های تجاری چیست؟

انواع مختلف دوربین مداربسته با ویژگی های منحصر به فرد در بازار موجود هستند. برای تمامی بیزینس ها نمی توان یک نوع دوربین را به عنوان بهترین معرفی نمود. از این رو مناسب ترین کار برای یافتن بهترین دوربین CCTV استفاده از مشاوره قبل از خرید است.

  • به طور کلی دوربین مدار بسته خوب است یا بد؟

به کارگیری دوربین مدار بسته برای شرکت یا هر مکان دیگر یکی از بهترین اقدامات امنیتی برای ایمن سازی محیط و کم کردن میزان خلاف ها به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *