مقالات

بهترین دوربین مدار بسته آپارتمان

داهوا هایکویژن nvr dvr تیاندی

بدون شک می توان دغدغه اصلی اکثر آپارتمان نشینان را حفظ و برقراری امنیت در محل سکونت و منزل خود دانست. امروزه با افزایش آمار سرقت از ساختمان های مسکونی و آپارتمان ها، یافتن راه حلی که بتوان از جان و سرمایه افراد محافظت کرد به امری مهم و ضروری تبدیل شده است. در این میان نصب دوربین مدار بسته آپارتمان یک راه حل مناسب در این زمینه معرفی شده که به واسطه آن تمامی وقایع منزل به راحتی قابل رصد و بررسی خواهد بود.

یکی از پرکاربردترین ابزارهای امنیتی که می تواند تضمین کننده حفظ امنیت در منزل و حتی محل کار باشد، انواع دوربین های مدار بسته برای آپارتمان ها است. در واقع ویژگی ها و قابلیت های دوربین مدار بسته آپارتمان موجب شده تا بسیاری به دنبال نصب آن در محل سکونت خود باشند. اگر شما هم برای افزایش امنیت در منزل خود به فکر تهیه دوربین مدار بسته هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم هر آنچه نیاز است درمورد دوربین مدار بسته آپارتمان بدانید را برایتان شرح دهیم.

پیش از هر چیزی به برخی از مهم ترین علل به کارگیری دوربین اشاره می شود. به نظرتان چه چیزی استفاده از این محصول را مهم کرده است؟

مهم ترین دلایل استفاده از دوربین مدار بسته در آپارتمان  

اهمیت نصب دوربین مدار بسته در هر مکانی بر کسی پوشیده نیست. این موضوع برای مکان هایی همچون آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی که حساسیت بسیاری در برقراری امنیت و نظارت بر آن ها وجود دارد نیز صدق می کند. از طرفی قابلیت های این نوع ابزار امنیتی شرایطی را فراهم نموده تا آپارتمان نشینان استفاده از دوربین مدار بسته در محل سکونت خود را امری ضروری تلقی کنند. از این رو اگر بخواهیم دلایل استفاده از دوربین مداربسته آپارتمان را برشماریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ترساندن مجرمان و جلوگیری از سرقت

از مهم ترین دلایلی که بسیاری را به نصب دوربین مدار بسته در آپارتمان ترغیب می کند، ترساندن مجرمان و جلوگیری از سرقت است. در حقیقت مجرمان بیشتر به سراغ مکان هایی می روند که امنیت کمتری دارند و از محیط هایی که دوربین های مدار بسته در آنجا نصب است، اجتناب می کنند. از این رو استفاده از دوربین مداربسته آپارتمان می تواند محیط را در برابر مجرمان ایمن نگه دارد.

حفظ امنیت آپارتمان و جلوگیری از اتفاقات جبران ناپذیر

حفظ امنیت در ساختمان های مسکونی و آپارتمان ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، به همین دلیل نصب دوربین مداربسته در برقراری و حفظ آن نقش موثری ایفا می کند. از طرف دیگر احتمال وقوع حوادث و اتفاقات جبران ناپذیر همچون آتش سوزی، سرقت و غیره در هر آپارتمانی وجود دارد؛ از این رو برای پیشگیری و اقدام به موقع استفاده از دوربین های مداربسته عالی خواهد بود.

کنترل امنیت و محافظت از سلامت کودکان از راه دور 

بسیاری از والدین شاغل برای مراقبت از فرزندان خود در طول روز پرستار کودک استخدام می کنند از این رو با نصب دوربین مداربسته در محیط منزل می توانند از سلامت و امنیت فرزندان خود اطمینان حاصل کنند. هم چنین در اتاق خواب کودک نیز برای بررسی لحظه ای وضعیت کودک دوربین های مدار بسته آپارتمان کاربرد دارد.

کاهش هزینه های بیمه

اغلب ساختمان های مسکونی به منظور جبران خسارت های مالی ناشی از حوادت و اتفاقات ناگهانی و جبران ناپذیر با شرکت های بیمه قرارداد دارند. از طرفی شرکت های بیمه برای ساختمان هایی که کم ترین حوادث و خسارات را داشته باشند تخفیفات ویژه ای را در نظر دارد.  به همین دلیل با استفاده از دوربین های مداربسته می توان به بالا بردن امنیت ساختمان خود کمک نمود و به دنبال آن هزینه کمتری را برای بیمه پرداخت کرد.

حال نوبت به بررسی ویژگی های انواع دوربین های مداربسته آپارتمان می رسد. این محصول چه ویژگی داشته باشد کاربردی تر است؟

دوربین مداربسته آپارتمان چه ویژگی هایی دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی، حوزه امنیت نیز با تغییر و تحولاتی روبه رو شده است به طوری که دوربین های مداربسته با قابلیت ها و ویژگی های پیشرفته، امنیت محیط را تا چندین برابر افزایش می دهند. از این رو می توان از دوربین های مداربسته به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها در این حوزه یاد کرد. در حال حاضر از دوربین های مداربسته در مکان های عمومی و حتی آپارتمان ها و دیگر بناها استفاده می شود. برای آن که مناسب ترین دوربین مداربسته آپارتمان را نصب کنید، نیاز است در وهله ی اول با ویژگی های آن آشنا شوید:

کیفیت تصویر

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب  دوربین های نظارتی و امنیتی، کیفیت تصویر است. برای آن که بتوانید تصاویر را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید و هم چنین تمامی وقایع را با بهترین کیفیت ضبط نمایید نیاز به دوربینی با رزولوشن و کیفیت تصویر بالا دارید. از این رو می توان گفت دوربینی مناسب است که دارای رزولوشن و کیفیت تصویر بالایی است.

سیستم ذخیره سازی

سیستم ذخیره سازی در دوربین های مداربسته این امکان را می دهد تا بتوان تصاویر ضبط شده را ذخیره نمود. اما در نظر داشته باشید برخی از مدل های دوربین های مداربسته آپارتمان به منظور ذخیره سازی اطلاعات به سیستم های ضبط دیجیتال (DVR یا NVR) و ذخیره سازی ابری مجهز هستند. از این رو متناسب با نیاز خود می توانید سیستم و نوع دوربین مداربسته آپارتمان را انتخاب و تهیه نمایید.

اتصالات و تکنولوژی ها

یکی دیگر از برجسته ترین ویژگی های دوربین های مداربسته آپارتمان، اتصالات و تکنولوژی های به کار رفته در این نوع ابزار امنیتی است. آنچه در دوربین مدار بسته اهمیت دارد، این است که دوربین انتخابی شما بایستی برای متصل شدن به سیستم های مانیتورینگ و ذخیره سازی از اتصالات شبکه مانند Ethernet یا Wi-Fi استفاده نماید. گفتنی است با اتصال به اینترنت بستری فراهم می شود تا انتقال داده ها با پایداری و سرعت بالایی انجام گردد. البته ناگفته نماند اتصال Wi-Fi به سیگنال و پوشش قوی نیازمند است.

برند و کیفیت دوربین

بدون تردید برند دوربین های مداربسته در میزان کیفیت آن نقش بسزایی دارند، اما این تمام ماجرا نیست. زمانی می توان گفت دوربین مداربسته آپارتمان از کیفیت بالایی برخوردار است که علاوه بر برند، دارای قابلیت ها، مشخصات فنی و استانداردهای مطلوبی باشد. به همین خاطر به هنگام خرید به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید.

قیمت دوربین

در میان ویژگی های دوربین مدار بسته آپارتمان، قیمت دوربین را از اصلی ترین ویژگی های آن به شمار می رود که میزان آن به عواملی همچون برند، کیفیت، قابلیت ها و غیره وابسته است. از طرفی با توجه به این که در بازار دوربین های مداربسته با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد. از این رو پیش از خرید سعی کنید بر اساس بودجه و نیاز خود بهترین دوربین مدار بسته را انتخاب کنید. البته خوب است بدانید از آنجایی که حساسیت در خرید دوربین های مداربسته بسیار بالا است، به همین دلیل هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکنید!

نوع دوربین

به طور معمول دوربین های مدار بسته آپارتمان در دو نوع ثابت و چرخشی یا دامنه باز با زاویه دید 360 درجه  نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو نوع دوربین به نیاز و محیط مورد نظر بستگی دارد. بیان این نکته خالی از لطف نیست که برای پوشش گسترده دوربین مدار بسته چرخشی یا دوربین دامنه باز عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

قابلیت های ویژه

با توجه به نقش موثر دوربین های مداربسته آپارتمان در برقراری و حفظ امنیت  مجهز بودن آن ها به  قابلیت های ویژه ای همچون ضد آب بودن، تشخیص حرکت، قابلیت اتصال به شبکه و دید در شب با کیفیت بالا کمک بسزایی در نحوه عملکرد و کارآیی این نوع ابزار امنیتی خواهد داشت.

جمع بندی

در حالت کلی آنچه در آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی اهمیت بسیاری دارد، حفظ امنیت و جلوگیری از بروز حوادث و اتفاقات جبران ناپذیر است. از این رو بهره مندی از ابزارهای امنیتی همچون دوربین مداربسته آپارتمان با ویژگی های و قابلیت های ویژه و پیشرفته می تواند امنیت منزل، محل سکونت و حتی ادارات و ساختمان های تجاری را تا چندین برابر افزایش دهد. در این مقاله سعی کردیم با ارائه مطالبی در خصوص دوربین مدار بسته آپارتمان اطلاعات کافی و لازم را در این باره به شما منتقل کنیم. امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *